Obchodné podmienky

Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I. Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán
vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy, uzatvorenej medzi Predávajúcim,
ktorým je Laurens Gravit s.r.o. Kvetná 638/54, 906 37 Sološnica ,Slovenská republika,
IČO:56696124, (ďalej len Predávajúci) a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj
tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho, a to na
www.laurensgravit.sk
Údaje Predávajúceho:
Laurens Gravit s.r.o.
IČO: 56696124
DIČ: 2122399125
Predávajúci nie je platca DPH
Kontaktné údaje:
Adresa: Kvetná 638/54, 906 37 Sološnica
Tel.: 0908 710 772
E-mail: larensvita@gmail.com
Zodpovedná osoba:
Edita Váňová
Bankové údaje:
IBAN: SK90 0900 0000 0052 2729 3269

Pracovná doba: Pon - Piatok od 10:00 - 17:00 hod.
● Kupujúci: Fyzická alebo právnická osoba, ktorá objedná v internetovom obchode
www.laurensgravit.sk tovar alebo službu a uzavrie s Predávajúcim zmluvu na diaľku
prostredníctvom komunikácie na diaľku akými sú napr. elektronická pošta, telefón a
pod..
● Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa.

● Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci odoslaním objednávky Predávajúcemu
potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky sa budú
vzťahovať na kúpnu zmluvu uzavretú na internetovej stránke elektronického
obchoduwww.laurensgravit.sk , ktorý prevádzkuje Predávajúci, na základe ktorých
Predávajúci dodá tovar prezentovaný na internetových stránkach
www.laurensgravit.sk Kupujúcemu (ďalej len kúpna zmluva) a na všetky vzťahy medzi
Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré vznikli pri uzatváraní kúpnej zmluvy a pri reklamácii
tovaru.
● Uzatvorením kúpnej zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami, ich obsah je mu známy a s nimi súhlasí.
Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V
prípade, že Predávajúci a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si
dohodnú podmienky odchýlne od všeobecných obchodných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými
podmienkami.
● Predmetom kúpy na základe kúpnych zmlúv je tovar, uvedený v záväznom potvrdení
objednávky zo strany Predávajúceho (ktorým sa uzatvára kúpna zmluva), a to tie
produkty alebo služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke elektronického obchodu na
stránkach www.laurensgravit.sk

II. Spôsob uzatvárania a storno kúpnej zmluvy
● Objednávka Kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy. Objednávku je kupujúci povinný
zaslať Predávajúcemu poštou, e-mailovou správou alebo vo forme Kupujúcim
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke Predávajúceho
www.laurensgravit.sk Na základe riadne vyplnenej objednávky kupujúceho prevedie
predávajúci overenie jej správnosti a úplnosti. Lehota, počas ktorej je Predávajúci
viazaný svojou ponukou tovaru vrátane ceny, prezentovaného na stránke
Predávajúceho, je 24 hodín od odoslania akceptácie o prijatí objednávky Kupujúcemu.
Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním tohto návrhu na uzavretie kúpnej
zmluvy Kupujúceho Predávajúcim (ďalej len "objednávka").
● Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie registračným
formulárom požadovaných údajov a náležitostí, a to: meno a priezvisko Kupujúceho,
kontaktná osoba, fakturačná a dodacia adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo, IČO
a DIČ, názov tovaru, počet kusov jednotlivých druhov tovaru, cena tovaru, dátum
vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob dopravy alebo prevzatia tovaru.
Predávajúci vybavuje objednávky v poradí, v akom prichádzajú.
● Záväzným akceptovaním objednávky Predávajúcim je vystavenie kúpnej zmluvy, a to
po predchádzajúcom prijatí objednávky a po overení dostupnosti a termínu dodania

tovaru. Akceptovanie vystavením kúpnej zmluvy je v prípade zadania platby
prevodom na bankový účet zasielané e-mailom na uvedenú e-mailovú adresu
Kupujúceho, v prípade zadania platby dobierkou je akceptovanie kúpnej zmluvy
zaslané priamo s tovarom Kupujúcemu. V prípade, že sa vyskytne chýbajúci tovar, v
záväznej objednávky, ktorý nemá Predávajúci priamo skladom, alebo nemá
dostatočný počet kusov, zmení sa dodanie a podobne, Predávajúci vopred upozorní
Kupujúceho a žiada si telefonicky, alebo e-mailom opätovné potvrdenie a
akceptovanie upravenej objednávky, v prípade, že Kupujúci nesúhlasí, má právo
objednávku stornovať.
● Záväzné akceptovanie objednávky Predávajúcim obsahuje údaje o názve, špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru alebo
iných službách, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene,
podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia
tovaru pre kupujúceho, prípadne iné údaje.
● V prípade, že Kupujúci odošle objednávku, môže ju stornovať kedykoľvek pred
expedovaním tovaru. Objednávku je možné stornovať iba elektronickou písomnou
formou (e-mailovou správou) a telefonicky po dohovore s Predávajúcim. Potvrdenie
stornovania objednávky oznámi Predávajúci Kupujúcemu elektronickou písomnou
formou (e-mailovou), vo výnimočných prípadoch telefonicky. Stornovať objednaný
tovar pred expedíciou, má kupujúci právo bez storno poplatku.
● Predávajúci je oprávnený neakceptovať objednávku Kupujúceho, ak z dôvodu
vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu
v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
internetovom obchode, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O
neakceptovaní objednávky Predávajúci informuje Kupujúceho telefonicky, poštou
alebo e-mailovú správou.
● Objednávka spolu s dokladom o úhrade slúžia ako doklady o kúpe podľa §16 zákona
o ochrane spotrebiteľa pre prípad reklamácie.
III. Práva a povinnosti zmluvných strán
● Predávajúci je povinný dodať na základe záväznej akceptácie objednávky Kupujúcemu
tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na
prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie, ochranu a zabezpečiť, aby dodaný
tovar spĺňal platné právne predpisy. Ďalej je Predávajúci povinný odovzdať najneskôr
spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej forme všetky doklady potrebné na
prevzatie a užívanie tovaru.
● Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od Kupujúceho za
dodaný tovar.

● Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar, zaplatiť Predávajúcemu
dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na
doručenie tovaru a nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho. Kupujúci
je povinný potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo
podpisom ním poverenej osoby.
● Kupujúci má právo na dodanie v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom
zmluvnými stranami v záväznej akceptácii objednávky.
IV. Dodacie podmienky
● Tovar je predávaný podľa ponúkaných katalógov Predávajúceho, umiestnených na
internetových stránkach www.www.laurensgravit.sk
● Predávajúci je povinný splniť objednávku kupujúceho a dodať mu tovar v lehote
uvedenej v záväznej akceptácii objednávky. Miestom dodania tovaru je miesto
uvedené v záväznej akceptácii objednávky Predávajúcim, ak sa zmluvné strany
nedohodnú v kúpnej zmluve inak. Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutej
lehote a na dohodnutom mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky
Kupujúceho Predávajúcim.
● V prípade, že hrozí omeškanie dodania tovaru v dôsledku nepredvídateľných
okolností nezavinených Predávajúcim (napr. živelné udalosti, nedodržanie lehoty
dodávky od výrobcu, zahraničného dodávateľa, oneskorenie alebo zlyhanie dopravy a
pod.), je Predávajúci povinný bezodkladne informovať Kupujúceho o tejto skutočnosti
písomnou formou (e-mailovú správou alebo poštou) a dohodnúť s ním náhradnú
(predĺženú) lehotu dodania tovaru. Ak Kupujúci nesúhlasí s touto náhradné
(predĺženou) lehotou, môže od kúpnej zmluvy odstúpiť, o čom písomne (e-mailovú
správou alebo poštou) informuje predávajúceho.
● Kupujúci má právo po dohode s Predávajúcim pri nákupe z internetovej stránky
www.laurensgravit.sk zvoliť si na dodanie tovaru osobný odber. Predávajúci vyzve
Kupujúceho telefonicky alebo e-mailom k vyzdvihnutiu záväznej objednávky. Kupujúci
si následne prevezme objednávku na mieste zvolenom Predávajúcim.
● Objednávku zasiela Predávajúci Kupujúcemu prostredníctvom Direct Parcel
Distribution SK s.r.o. (ďalej len DPD). 3
● Pri balíkoch, ktoré boli uhradené Kupujúcim prostredníctvom bankového prevodu, si
Predávajúci účtuje poplatok (za doručenie balíka) vo výške 4 EUR.
● V prípade, že Predávajúci dopraví tovar Kupujúcemu na miesto určené v kúpnej
zmluve Kupujúcim, Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby
tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie
tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní
tovaru. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom kuriérskej

spoločnosti . Kupujúci je povinný prevziať zásielku. V prípade odmietnutia prevzatia
tovaru, dopravca to vyznačí v protokole.
● Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho
zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil
od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve
predávajúceho si neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním Kupujúci
porušil svoju povinnosť.
Pri určovaní výšky náhrady škody predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné
náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením,
expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s
realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk. Predávajúci má
právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
● Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, najmä tovar ako aj jeho obal a tiež počet
balíkov podľa dodacieho listu hneď pri prevzatí tovaru. V prípade, že Kupujúci zistí
rozdiel v počte balíkov, alebo že tovar resp. obal tovaru je mechanicky poškodený, je
povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav
tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru, alebo chýbajúceho balíka, je povinný
Kupujúci zapísať túto skutočnosť do dodacieho listu prepravcu a tiež vyhotoviť
písomný záznam - reklamáciu o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, resp.
upresnenie chýbajúceho balíka, ktoré potvrdí aj prepravca. Ak je to technicky možné,
Predávajúci odporúča Kupujúcemu k reklamácii priložiť aj fotodokumentáciu
poškodenia a zaslať e-mailom alebo poštou spolu s písomným záznamom
Predávajúcemu.
● Dodacia lehota začína plynúť dňom potvrdenia záväznej objednávky Predávajúcim a
Kupujúcim, ktorá obsahuje všetky potrebné údaje na jej vybavenie. V prípade ak
tovar nevie Predávajúci dodať kompletne podľa objednávky (nie je skladom niektorý
tovar v objednanom počte) informujeme o tom zákazníka telefonicky alebo e-mailom.
V takomto prípade bude objednávka odoslaná Kupujúcemu až po odsúhlasení o
zmene stavu objednávky u Kupujúceho.
● Predávajúci expeduje objednaný tovar do 5 pracovných dní od prijatia objednávky.
● Pri dobierke doklad o úhrade vystaví prepravca DPD pri prebratí zásielky, poprípade si
ho kupujúci vytlačí na https://www.dpdmojkurier.sk/eppd
V. Kúpna cena
● Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru vo výške podľa
záväznej akceptácie objednávky Predávajúcim (ďalej len kúpna cena) a náklady na
doručenie tovaru, a to formou dobierky v mieste dodania tovaru za poplatok vo výške

1 EUR, alebo bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho, uvedený v záväznej
akceptácii objednávky Predávajúcim.
● V prípade, že Kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet Predávajúceho. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za
dohodnutý tovar najneskôr pri prevzatí tovaru, ak sa Kupujúci a Predávajúci v kúpnej
zmluve nedohodli inak.
● Ceny v internetovom obchode sú uvedené v EUR. Predávajúci nie je platca DPH. Ceny
tovaru sú uvádzané bez poplatkov za dopravu.
● Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho v čase, keď prevezme
tovar od Predávajúceho.
VI. Zodpovednosť za vady tovaru
● Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada
týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy
namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni
tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu
veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
VII. Záverečné ustanovenia
● Tieto všeobecné obchodné podmienky sa riadia platnými zákonmi Slovenskej
republiky. V texte sa pre označenie Slovenská republiky používa označenie SR. Tieto
všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke
Predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky, ak nie je medzi oboma
stranami vyslovene dohodnuté inak. Odoslaním elektronickej objednávky Kupujúci
bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia týchto všeobecných obchodných
podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky. Zmluvné strany sa
dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom
elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
V prípade, že je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena
musí mať písomnú formu.
● Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky zoznámil s týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí. V
prípade, že sa preukážu niektoré ustanovenia týchto všeobecných obchodných
podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť

a vymáhateľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým
zostávajú nedotknuté.
● Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť
obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o
nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania,
spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh
na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na
alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je
Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická
osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom
Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(https://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sp
orov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže
na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre
riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach
konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
● Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Inšpektorát SOI pre
Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
Všeobecné obchodné podmienky platia od 1.3.2025